AfterDawn: Tech news

Warner pulls a Disney, will put Harry Potter films in the "vault"

Written by Andre Yoskowitz (Google+) @ 27 Oct 2011 13:51 User comments (17)

Warner pulls a Disney, will put Harry Potter films in the "vault" Warner Bros. has announced that they will do their best Disney impression and soon take Harry Potter films out of distribution and into a "vault" of sorts.
On December 29th, the studio will stop shipping copies of all 8 movies in the historic franchise.

The studio will release the films again in the future as special re-release editions, likely with a higher price tag.

'Harry Potter' DVDs have grossed $5 billion worldwide for Warner Bros. and over $7 billion in theaters.

Disney began the trend of archiving their titles to release them later at full price as special "limited" editions.

Previous Next  

17 user comments

127.10.2011 14:12

Will they still be available in Blu-ray 1080P torrent files?

No problem. Store away Warner Bros.

227.10.2011 14:23

Not that I care, I don't buy DVDs, but still I can't believe the greed these companies have. And then they wonder why people download movies from internet. <curses the people who come up with crap like this>

327.10.2011 14:31

Originally posted by RichardvonBacon:
Not that I care, I don't buy DVDs, but still I can't believe the greed these companies have. And then they wonder why people download movies from internet. <curses the people who come up with crap like this>
Not to mention they have been selling "collectors packs" since they 3rd movie...HP trilogy...HP quadrology...HP sextology...HP FULL 8 MOVIE PACK. It's at least at a quadruple dip already lol
This message has been edited since its posting. Latest edit was made on 28 Oct 2011 @ 16:32

427.10.2011 14:59

i use to buy dvds/ blue ray, now days i only get them when they are cheaper than when they first came out. Other than that I get them from other resources if you know what i mean :P


Being nice always has its own consequences

527.10.2011 18:37
llongtheD
Inactive

Originally posted by DVDBack23:
Originally posted by RichardvonBacon:
Not that I care, I don't buy DVDs, but still I can't believe the greed these companies have. And then they wonder why people download movies from internet. <curses the people who come up with crap like this>
Not to mention they have been selling "collectors packs" since they 3rd movie...HP trilogy...HP quadrology...HP sextolody...HP FULL 8 MOVIE PACK. It's at least at a quadruple dip already lol
And here I thought George Lucas had the market cornered on this practice with the star wars films, go figure. How many dips has he taken with that franchise, too many to count I think.
This message has been edited since its posting. Latest edit was made on 27 Oct 2011 @ 18:38

If your fish seems sick, put it back in the water.

627.10.2011 19:29

The market could change by the time they decide to re release them.
And what do they mean by "limited" what more could they add to them, crappy deleted scenes and unfinished animated sequences???

I ain't gonna buy them! I've already seen them all!

728.10.2011 8:01

Originally posted by EzCeazy:

And what do they mean by "limited" what more could they add to them, crappy deleted scenes and unfinished animated sequences???

They usually mean "sold for a limited time" or "in a limited number", which is of course BS. I mean, Disney also released all the animated classics "for a limited time", and they are still in the shops 10+ years later.

828.10.2011 9:58

God this is such BS. They are just forcing people to burn and DL the movies. Way to go on giving the consumer just what they don't want.

928.10.2011 11:01

Never been much of a medieval fan. My 29 year old daughter will be appalled!

Disney has been putting their, "classics" in the vault since the VHS days. I suppose Disney feels like there movies have some elite status and will bring mucho duckets when they are re-released.

Jeff

1028.10.2011 12:46

Someone at Walmart once said "we will give anything the customer want you vote with your wallets"
Was a quote from Food inc. movie about the quality of our food.



1128.10.2011 16:17

Originally posted by DVDBack23:
Originally posted by RichardvonBacon:
Not that I care, I don't buy DVDs, but still I can't believe the greed these companies have. And then they wonder why people download movies from internet. <curses the people who come up with crap like this>
Not to mention they have been selling "collectors packs" since they 3rd movie...HP trilogy...HP quadrology...HP sextolody...HP FULL 8 MOVIE PACK. It's at least at a quadruple dip already lol
Sextology? in what of the movie there's sex?...jajaja., just kidding.

1228.10.2011 23:42
Zoo_Look
Inactive

Originally posted by voyager:
Sextology? in what of the movie there's sex?
Hermione IS sex!!

1329.10.2011 11:14

these back-in-the-vault shenanigans are quite loathsome. i really wish there was a stipulation that, in order to be protected by copyright, the item must be available. of course, they w/could just say, "hey, this $50 dvd is available" or something similar. another pathetic attempt to extract revenue for the umpteenth time. the way i see it, if i buy something once in any format, i own the viewing license for all future formats.

1429.10.2011 14:00

Originally posted by six60six:
... the way i see it, if i buy something once in any format, i own the viewing license for all future formats.
While I am inclined to agree with this line of thinking (because I do), something tells me it wouldn't hold up legally...

1531.10.2011 17:24

I say burn them all at the stake use the melted plastic for guitar pics lol!!

161.11.2011 15:05

Wow! They're just begging us to torrent now! Their scheme isn't even clever, it's so obvious what they're doing. How can the general public of this country find such things entirely acceptable?!

171.11.2011 15:05

Originally posted by falcon74:
I say burn them all at the stake use the melted plastic for guitar pics lol!!
PERFECT plan!

Comments have been disabled for this article.

News archive