AfterDawn: Tech news

B&N unveils Nook e-reader that can be read in the dark

Written by Andre Yoskowitz (Google+) @ 12 Apr 2012 21:32 User comments (7)

B&N unveils Nook e-reader that can be read in the dark Barnes & Noble has introduced a new version of the Nook e-reader that will have a glow in the dark screen, allowing for night time and dark room reading.
The new version of the Nook Simple Touch, which has an e-ink touchscreen, will incorporate the new light, a feature Amazon's rival Kindle devices do not have.

Says Chief Executive Officer William Lynch: "Having to clip on the light at night, there is the consumer cost of the hassle factor. The glow is the biggest revolution in the dedicated single-purpose e-reader market since the launch of the Kindle in 2007."

B&N is the world's largest bookstore chain and the company controls about 30 percent of the ebook market.

The new device will sell for $139, the same price the original Touch model launched at last year. The first-gen device (with no light) now sells for $99.

Previous Next  

7 user comments

112.4.2012 21:37

WTF... my current book does that, its called a back lit LCD screen and its $100 cheap piece of crap. Still does what its supposed to do tho, so why should anyone care about this?

212.4.2012 21:44

Originally posted by Mysttic:
WTF... my current book does that, its called a back lit LCD screen and its $100 cheap piece of crap. Still does what its supposed to do tho, so why should anyone care about this?
Because the Nook Touch can last 2 months without charging and e-ink screens put no strain on the eyes. Your $100 "piece of crap" tablet gets what, 5 hours per charge?

313.4.2012 2:49

Originally posted by DVDBack23:
Originally posted by Mysttic:
WTF... my current book does that, its called a back lit LCD screen and its $100 cheap piece of crap. Still does what its supposed to do tho, so why should anyone care about this?
Because the Nook Touch can last 2 months without charging and e-ink screens put no strain on the eyes. Your $100 "piece of crap" tablet gets what, 5 hours per charge?
About 12 actually. But fair point.

413.4.2012 8:32

Originally posted by Mysttic:
Originally posted by DVDBack23:
Originally posted by Mysttic:
WTF... my current book does that, its called a back lit LCD screen and its $100 cheap piece of crap. Still does what its supposed to do tho, so why should anyone care about this?
Because the Nook Touch can last 2 months without charging and e-ink screens put no strain on the eyes. Your $100 "piece of crap" tablet gets what, 5 hours per charge?
About 12 actually. But fair point.
This is exactly what I'VE been waiting for. So yep, I definitely really care about this. Will probably pick one up when I go to America later this year cuz that's actually beautiful :)

513.4.2012 13:41

Originally posted by Mysttic:
Originally posted by DVDBack23:
Originally posted by Mysttic:
WTF... my current book does that, its called a back lit LCD screen and its $100 cheap piece of crap. Still does what its supposed to do tho, so why should anyone care about this?
Because the Nook Touch can last 2 months without charging and e-ink screens put no strain on the eyes. Your $100 "piece of crap" tablet gets what, 5 hours per charge?
About 12 actually. But fair point.
Re-looking at post, it seems condescending but didn't mean to be. I just remember my old LCD Nook Color getting poor battery life. 12 hours is still very good for a tablet, but i'll take 2 months any day :)

613.4.2012 20:53

This is so much cooler than those clip on book lights. It might finally be time for me to upgrade my 1st gen Nook.

727.4.2012 6:29

See...pimping ain't easy, but it sure ain't hard. I'm sold on it now.

Comments have been disabled for this article.

Latest news

A bug in Chrome allows you to download Netflix movies A bug in Chrome allows you to download Netflix movies (25 Jun 2016 15:21)
A group of security researchers have found a vulnerability in Google's Chrome browser that allows downloading movies straight from Netflix. This is obviously not a feature especially the entertainment ....
7 user comments
Three out of four Netflix customers would rather cancel than watch ads Three out of four Netflix customers would rather cancel than watch ads (25 Jun 2016 14:05)
For a long time Netflix was adamant on its pricing. No changes were made for a long time and everything seemed to be good. The markets obviously reacted and more expensive deals and original ....
3 user comments
Apple Music left in the dust, Spotify at 100 million subscribers Apple Music left in the dust, Spotify at 100 million subscribers (25 Jun 2016 12:01)
Spotify has told The Telegraph that it has surpassed the 100 million mark in subscribers. Paying subscribers was earlier this year reported to have passed 30 million. Apple meanwhile is having ....
2 user comments
Rumor has it that Apple has cancelled iPhone's dual camera Rumor has it that Apple has cancelled iPhone's dual camera (18 Jun 2016 18:05)
The next iPhone will be a major upgrade to current iPhone 6s. This biyearly full upgrade cycle provides us with a bigger upgrade every two years. But how will Apple update its number one product, ....
6 user comments
OnePlus releases new flagship killer, smaller X discontinued OnePlus releases new "flagship killer", smaller X discontinued (18 Jun 2016 16:11)
The small Chinese smartphone maker OnePlus took the world by storm two years ago by releasing a super cheap flagship smartphone. They called it the flagship killer, and it indeed challenged ....
4 user comments

News archive